Now the only thing that gives me hope/ Is my love of a certain dope

jueves, 16 de septiembre de 2010

the woman is perfected

"Tengo el presentimiento que he de vivir muy poco.
Esta cabeza mía se parece al crisol,
Purifica y consume.
Pero sin una queja, sin asomo de horror,
Para acabarme quiero que una tarde sin nubes,
Bajo el límpido sol,
Nazca de un gran jazmín una víbora blanca
Que dulce, dulcemente, me pique el corazón."


Alfonsina Storni


“Con todas mis muertes / yo me entrego a mi muerte, con puñados de infancia, con deseos ebrios / que no anduvieron bajo el sol”.

Alejandra Pizarnik

The woman is perfected.
Her dead
Body wears the smile of accomplishment,
The illusion of a Greek necessity
Flows in the scrolls of her toga,
Her bare
Feet seem to be saying:
We have come so far, it is over.
Each dead child coiled, a white serpent,
One at each little
Pitcher of milk, now empty.

She has folded
Them back into her body as petals
Of a rose close when the garden
Stiffens and odors bleed
From the sweet, deep throats of the night flower.
The moon has nothing to be sad about,
Staring from her hood of bone.
She is used to this sort of thing.
Her blacks crackle and drag.

EDGEEDGEEDGEEDGE-SYLVIAPLATH

No se ni mierda de poesía, pero tengo mis caramelitos y ya. Eso es todo, soy una ignorante y no pretendo fingir lo contrario.

1 comentarios:

GuS Milkshake dijo...

:) Eres rara.

Publicar un comentario